5 tips voor internationaal succesvolle zoekmachinereclames

15.11.2017
tips voor internationaal succesvolle zoekmachinereclames

Zoekmachinereclames werken bijna overal ter wereld. Er zijn echter belangrijke verschillen waardoor betaalde advertenties meer of minder succesvol worden. Wie een internationale SEA-campagne wil starten, moet deze kennen en meenemen in zijn planning.

Hier een paar belangrijke tips voor het opstellen van een internationale campagne

Tip 1 - Doelmarkt en potentieel

De ervaringen uit de eigen markt kunnen niet zomaar worden overgedragen op de doelmarkt. Producten of diensten die in ons land goed verkopen, kunnen in Polen volledig onbekend zijn. Eerst moeten de doelmarkt en het potentieel worden gedefinieerd.

Tip 2 - Op taalkundige ooghoogte met de klant

Engels wordt in veel landen als tweede taal geleerd en men gaat ervan uit dat zo'n 1,5 biljoen mensen Engels verstaan en spreken. Toch is het de moeite waard de doelgroep in zijn moedertaal aan te spreken en ook de service erop in te richten, want dat geeft aan dat u serieus en betrouwbaar bent.

Tip 3 - Verschillende feestdagen en vakanties

Verschillen in feestdagen moeten ingecalculeerd worden in elke internationale SEA-campagne, want er zijn veel verschillende feestdagen en ook de vakanties zijn van invloed.

Tip 4 - Verschillende zoekmachines

Bij ons beheerst Google de markt, maar in China zoekt men met Baidu en ook in Rusland is Google niet de eerste keus, maar Yandex. Bij het plannen van een internationale SEA-campagne moeten de zoekgewoontes van de afzonderlijke landen worden meegenomen om "verspilling" te vermijden.

Tip 5 - De concurrentie in het oog houden

De acties van de concurrenten zijn voor SEA-campagnes waardevolle leveranciers van ideeën. Gebruikt u Top-Generic-Keys en via welke longtails probeert u uw klanten te bereiken? Wie zich hier goed kan onderscheiden van de concurrentie, creëert een opening op de markt voor zichzelf waarmee langdurige successen geboekt kunnen worden.