Internationalisatie: succesfactoren op het internet

26.09.2017
Internationalisatie succesfactoren op het internet

Ook in deze tijden van globalisering functioneren veel zakelijke websites slecht. Hieronder vindt u een aantal belangrijke tips om het bereik van een website te vergroten.

Design. De eerste indruk op het internet is van essentieel belang - zelfs nog sterker omdat de concurrentie maar een muisklik verwijderd is. Ondernemers moeten daarom investeren in een aansprekende lay-out, die echter ook absoluut bij het bedrijf en de branche past.

Navigatie. Als de klant niet snel zijn weg kan vinden op de website, zal men snel verder zoeken naar een website die duidelijker is. Ondernemers moeten hun webpagina dus zorgvuldig structureren en met behulp van externe personen testen.

Inhoud. De klant zoekt informatie over producten en diensten, maar vindt op veel websites ingewikkelde vakjargon en saaie bedrijfsgeschiedenis. Niet alleen zoekmachines houden van actuele informatie - een goed onderhouden site laat de klant ook zien dat hij de eigenaar en zijn producten kan vertrouwen.

Contactpersoon. Het internet is anoniem. Het is dus goed om een persoonlijke band met de internetgebruiker op te bouwen om de drempel om contact op te nemen te verlagen. De bezoeker moet merken dat hij ook met mensen te maken heeft. Een link naar de contactgegevens moeten op elke subpagina te vinden zijn.

Foto's. De mens denkt in beelden, daarom verkopen foto's 180 keer sneller dan tekst. Professionele foto's verrukken bezoekers en vergroten het vertrouwen in het bedrijf.

Laadtijden. Wat doet een bezoeker als een pagina niet snel laadt? Precies: hij gaat naar de volgende. Toch maken veel bedrijven nog steeds gebruik van een goedkope host.

SEO-vertalingen. Door de optimalisering van internationale zoekmachine zorgen bedrijven ervoor dat ook buitenlandse bezoekers ze vinden. De klanten krijgen dan weer het gevoel dat zij de website en het bedrijf hebben ontdekt - psychologisch handig. Bovendien hebben de gebruikers bij het zoeken heel duidelijk een koopintentie - en de eigenaar van de site weet zelfs wat hij wil kopen.